donderdag 24 mei 2012

Weer thuis!

Wat hebben we het súper gehad op ons vakantieweekje in Drenthe (jawel, Lupineke ging terug naar deze prachtige provincie, nu samen met Manlief)!!

Het was enorm genieten zo samen, van

prachtige bossen


prettig gezelschap


waanzinnig mooie heidegebieden


lieflijke dorpjes… waar de tijd leek te hebben stilgestaan…


echte schaapsherders


met hun wollige schaapjes natuurlijk ;)


stoere Schotse Hooglanders


bijzondere stuifduinen


oeroude Hunebedden


gezellige terrasjes


en dagelijks vele kilometers heerlijk wandelen!


Wat wil je nog meer… nou eh, helemaal niets dus J!!!

Tijdens de avonden deed ik de laatste steekjes aan mijn rode quilt…


… en… hij is af!!!

Als herinnering aan die laatste steekjes in Drenthe zocht Lupineke een mooi oud Drents hek op, waar hij in volle glorie op de foto mocht!!

Inmiddels ligt hij gewassen en gedroogd te pronken op de bank!



(Eehh, niet alleen pronken: ik kon hem meteen gebruiken, na een ondergane wortelkanaalbehandeling L)

Een andere Drentse souvenir ligt al op me te wachten…
Een prachtige schapenvacht van één van Mienke’s eigen Drentse Heideschapen ging mee naar het Zeeuwse Land!


Lupineke’s handen jeuken al om hier mee aan de slag te gaan!!

En zoals altijd… is het weer héérlijk om thuis te zijn J!!


39 opmerkingen:

  1. Wow, dat was gaaf en wat een mooie foto's! Je rode ziet er prachtig uit en wat rot die behandeling, maar dat is nu weer achter de rug! Nu lekker nagenieten in het zonnetje of is er werk aan de winkel in je tuin? Je kunt straks lekker aan het werk met die mooie vacht, veel plezier vandaag in de zon, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je zo enthousiast bent over Drenthe! Wij vinden het hier ook nog steeds erg mooi en er is altijd wel weer iets nieuws te zien. Mooie foto's heb je gemaakt en een mooie quilt ook zeg! Alleen jammer dat je na zoveel leuks een nare behandeling moest ondergaan. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van die mooie provincie. Je quilt ziet er prachtig uit.Wat fijn dat je eronder kon kruipen toen je die behandelijg gehad had. je hebt je vast een klein beetje minder ongelukkig gevoelt.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb jij genoten, het straalt van de foto's en je verhaal af.
    Ik voel mij ook zeer bevoorrecht dat ik in deze prachtige provincie ben geboren en getogen.
    Heb jij nog een knapzakroute gelopen?
    Je quilt is schitterend geworden. Leuk dat hij als troostdeken functioneerd. Is thuis ook alles goed gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kids hebben het super gehad en gedaan samen, echt leuk!!

      Verwijderen
  5. Mooie foto's van mooi Drenthe.
    Je quilt is schitterend geworden, een sieraad op de bank.
    En je hebt een heel fraai souvenir meegenomen (zou ik ook voor kiezen), veel plezier ermee!

    Groeten, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom terug. Fijn dat je het zo fijn hebt gehad in mijn favoriete vakantieprovincie. Prachtige foto's. Ook van quilt en poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je weer thuis bent!
    Je hebt een heerlijke week gehad, je proeft het gewoon! Je rode quilt is werkelijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar ging mijn vriend met zijn familie elk jaar op vakantie en de afgelopen jaren ben ik daar ook geweest. Wat grappig om dat zo terug te zien op de mooie foto's die je hebt gemaakt. Over de hei waar die schapen staan, hebben we vaak hard gelopen, één keer zelfs dwars door die kudde heen! haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beterschap met je ontsteking. Niet leuk na zo'n heerlijke vakantie.
    Je had wel even een bakkie kunnen komen halen-je was in de buurt!
    Om dit mooie landschap wil ik dus niet verhuizen naar Zeeland,waar broer en zus wonen.
    Geniet van je prachtige quilt.
    zonnige dag!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je enthousiasme komt helemaal over ! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je er weer bent na een super vakantie en je quilt is prachtig,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O heerlijk allemaal bekende plaatje Het Drentse land hebben we dan ook meerdere keren bezocht zou zo weer willen maar dit jaar wordt het Bretange.
    Wat is je quilt mooi geworden.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je foto's vertellen een mooi verhaal. Zo te zien heb je het inderdaad heerlijk ontspannen gehad en wat heeft NL nog veel mooie plekjes. Fijn om dan weer thuis te zijn en je mag trots zijn op je rode quilt, hij is super. Beterschap met je wortelkanaalbehandelingnapijn.

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oef vervelend dat je nog last hebt gehad van die wortelkanaalbehandeling... Is het inmiddels wat afgezakt? Ik herken de schaapjes en veel van de plaatjes... Veel plezier met de vacht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welkom thuis, en wat een prachtige quilt is het geworden. Wel jammer van die wortelkanaaltoestand. En ja Drenthe is mooi ben er zelf al vaak geweest. Moet je ook eens naar Twenthe gaan das ook zo mooi. (beetje reclame)
    En nu maar gauw aan de slag want wat voor moois ga je maken Lupineke van die vacht????

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gezellig dat je er weer bent en prachtig quilt,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig prachtige foto's Stefanie! Ook ik ben geheel niet bekend met Drenthe dus het was leuk om met je mee te kijken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb je gemist, fijn dat je er weer bent! Prachtige foto's die meteen sfeer brengen van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WELKOM TERUG !!! je foto's zijn prachtig !!
    nu even kalm aan het is te warm om binnen te zitten en de tuin vraat zeker ook om je aandacht na zo'n week.
    groeten L.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Welkom thuis! Wat een geweldige foto's en ik zie dat je hebt genoten.
    Wat een super mooie quilt is het geworden, prachtig!!!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Leuk dat iedereen zo mee kan genieten. Ik vind je quilt zo gezellig geworden. En die vacht.... ruikt de hele auto niet naar "schaap"? Vroeger kocht ik ook dikwijls een vacht. Maar die lucht... ooo, die leek maar niet te verdwijnen. Dat doet me trouwens denken aan de dag dat ik uit Zeeland een baal zilveruitjes voor de inmaak meenam. Wat stonken die... bij het Vaanplein was ik bijna zover dat ik ze uit de auto gooide....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, maar om eerlijk te zijn vind ik het geen onaangename lucht... in tegenstelling tot mijn Lief ;)!

      Verwijderen
  22. Welkom thuis én welkom thuis in de blogwereld! Wat heb je weer een prachtige foto's gemaakt, fijn dat we even mee mogen genieten. Was je ook in Orvelte? Zag ik dat goed op de foto's? Daar ging ik voorheen ieder jaar naar toe om te spelen op het 'Weekend van de nostalgische instrumenten', maar helaas dat wordt niet meer georganiseerd....

    Je plaid is ook heel erg mooi geworden (prachtige foto van je plaid over het mooie oude hek), maar hoe is het nu met je wortelkanaalbehandeling? Weinig napijn hoop ik?!
    Zo'n schapenvacht hadden wij 'vroeger' ook regelmatig in huis, dat was in de tijd dat we nog een spinnewiel hadden... leuk om te doen alleen niet helemaal goed voor mijn longen en als ik er dan uiteindelijk wat van gebreid had dan kriebelde het teveel! Ga je deze vacht ook spinnen (het is immers langharig?) of heb je er andere plannen mee?

    Groetjes weer en fijn om je weer even 'gelezen' te hebben.
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is je quilt prachtig geworden!! En alweer zulke mooie foto's! Wat fijn dat jullie zo heerlijk gewandeld hebben! En dat vachtje......daar weet jij vast wel raad mee!! Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat!
    lieve groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En ik woon daar zomaar;) Helemaal in Drenthe:) Je quilt is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijke provincie is Drenthe, dat vinden wij ook!
    Je rode quilt is een plaatje !!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk en fijn om je vakantie 'over' te doen met je manlief :o)
    Mooie foto's ook !
    Enne je quilt is nu helemaal mooi ...
    Groetjes,
    Simone
    Ps,
    hopelijk gaat het met je mond na de tandarts ook weer beter !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is de pijn een stuk minder erg dan de vorige keer :)))!!! Ben er al haast van af, jippie!

      Verwijderen
  27. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad voor mij bekende plaatsjes als je daar in de buurt hebt gewoond en je quilt is echt mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Op de wortelbehandeling na, lees ik dat je een geweldige week achter de rug hebt. Heerlijk voor je Stefanie en wat laat je toch weer je kwaliteiten zien; je prachtige foto's, je top-quilt en je aanstekelijke manier van schrijven. Ik hoop dat je nog lekker na kunt genieten. Veel plezier met je vacht. Enig! Laat je me wel even meegenieten hoe je de vacht verwerkt. Ik heb ook nog een vacht liggen en moet even enthousiast gemaakt worden over waar ik zal beginnen...
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat is je quilt prachtig geworden. Ik houd wel van die felle kleuren!

    En je foto's zijn schitterend. Drenthe is een prachtige provincie. En aan de foto van de 'paddestoel' (wegwijzer) te zien was je niet zo heel erg ver bij mijn woonplaats uit de buurt. Fijn dat je een goed vakantie hebt gehad.

    Sterkte met herstellen van je wortelkanaalbehandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat zo veel blogsters, en jij ook, in Drenthe wonen, wat een bofferds zijn jullie!! Ik heb echt mijn hart aan deze provincie verpand, kom beslist nog eens terug!!

      Verwijderen
  30. Ohhh, had ik dat geweten.....ik had ook wel heel graag zo,n vacht van Mienke gehad, en Zeeland is minder ver om hem op te halen dan even in Drente. Benieuwd hoe hij spint, ik ben nog aan het oriënteren op een dubbeltrapper, zal wel een mayacraft worden,, vorige week bij Alet geweest, was erg gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik lees vanavond van je vacantie in Drente.
    Prachtige foto's weer gemaakt.
    En ja nog een weekje wachten gaan wij ook naar Drente.
    het rode quilt vind ik prachtig, zo vrolijk.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. met zo'n mooie foto's hoef je er bijna niet meer heen te gaan.
    en drenthe is nou mee gequilt in je rode deken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een geweldige foto's!!!!! het mooie spat ervan af en jouw enthousiasme ook! ik krijg zin om ook die kant eens op te gaan ;) je quilt...supermooi geworden, echt heel mooi. Jammer van je tandartservaring maar gelukkig had je een mooie quilt om onder te kruipen! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Kan me voorstellen dat jullie genoten hebben, wat ziet het er prachtig uit, mooie foto's! En je rode quilt is fantastisch geworden, beetje jammer dat je er gelijk gebruik van moest maken, hopelijk gaat het inmiddels weer beter met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. MOOI...! Wat kun jij toch altijd prachtige foto's maken, echt waar.. Ja, dit is echt Drente.
    Heerlijk dat je quilt af is, kun je er lekker van genieten op de bank. Ik zie dat de poes het helemaal snapt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...