zondag 17 juni 2012

Lappies en larie!

Nee, het gaat hem niet worden… L

Na maanden wikken en wegen deze week definitief de knoop doorgehakt: de prachtige quilt Floral Beauty zal een eeuwige droom blijven!

Eigenlijk merk je zoiets wel vanzelf.. Na het eerste (en enige) blok, waarbij er een bloem geappliqueerd moest worden, bleef het angstig stil.. Enige zin om nog eens zo iets te ondernemen ontbrak totaal.. En hoewel ik de bloem erg leuk vond, en wonderbaarlijk goed gelukt voor een eerste keer, bleef mijn quiltmandje in de kast staan..!


Bij Betty Prins zag ik wel de eerste blokken van Floral ontstaan, en daar heb ik met grote bewondering naar zitten kijken. Waarbij meteen het kwartje viel: “das dus gewoon niks voor mij”!

Eerlijk is eerlijk: Lupineke neemt met pijn in het hart afscheid van Floral! Want zo’n mooie quilt heb ik in jaren niet gezien… En ik troost mezelf met de gedachte, dat hij me altijd dierbaar zal blijven! (En já, we hebben het hier over een lappendeken, hi hi!)


Goodby, sweet Floral Beauty… !

Nou dwarrelen er wel allerlei andere lappies-ideeën door mijn hoofd, eigenlijk een tijdje al. Eén ideetje is om van de prachtige oude linnen theedoeken, die ik van de winter vond, iets moois te maken… en ik zie het al helemaal voor me! Wat dan? Dat idee blijft nog even bewaard ;)


Een ander ideetje is om voor de Jongste een nieuwe rood-witte lappendeken te maken, eentje die op haar bed past… (Ze heeft nu mijn eerste rode quilt ingepikt en op haar bed gelegd, maar.. die is de helft te klein..)


En… ik heb nóg een idee – van een quilt die al jaren in mijn hoofd zit - en wat ik nu ga uitvoeren… van de lappies die eigenlijk voor de Floral Beauty waren.


In het boek ‘Quiltromantiek’ van Kaffe Fassett zag ik ooit een quilt, die ik prachtig vond in zijn eenvoud. Precies wat voor Lupineke: niet te moeilijk dus J!


Mijn eerste beginnetje is gemaakt. En het is zo leuk om te doen, dat ik er bijna mijn fietsafspraak voor afzegde.. ik kon gewoon niet stoppen, hi hi! 


Dus.. gaat Lupineke zo dadelijk weer lekker verder, met lappies snijden en aan elkaar naaien.. J!!

Fijne zondag allemaal!!

29 opmerkingen:

  1. Wat een mooie combinatie word er nieuwsgierig naar loop zelf ook met een nieuw idee in mijn hoofd voor een kleurig quilt voor mijn zus Gr. En crea lekker verder marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je nu iets hebt gevonden dat je zo ligt dat je maar door wil blijven gaan. Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verstandig besluit! Zo eindig je niet met allerlei halfafgemaakte quilts in de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verstandig van je om er niet mee door te gaan. Dat boek heb ik ook. Héél inspirerend.Moet nog het een en ander afmaken maar dan komt er een blauwe voor mijn dochter.Fijne dag
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, soms begin je ergens aan, krijg je beetje spijt omdat het toch niet wat voor je is! Gelukkig heb je een ander leuk project, mooie stofjes heb je in gebruik!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herken dit, ik ben met kussen hoezen bezig voor een nieuw project voor ons nieuwe vakantie Stekkie.

    Vandaar dat ik niet zo vaak jullie bezoek. Ik vind hem ook mooi maar niks voor mij. Dit is voor hand quilters. En dit ben ik ook niet geef mij maar Kaffe daar hou ik van. Al jaren spaar ik zijn boeken. En verschillende al uit gemaakt met zijn stofjes die ik toen ook spaarde blijft ook altijd mooi.

    Wat prachtig waar jij mee bezig bent. Ik kan mij voor stellen dat je niet wil stoppen veel succes vandaag. Ik ga ook straks weer verder.

    Veel succes met je quilt. Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het quilten zo mooi!!!. Ik heb een boek staan, heb in het verleden kussenhoesjes gemaakt en daarna nooit meer iets. Als ik die prachtige plaids zie krijg ik toch ook weer de kriebels. Alleen al die mooie stofjes al. Ik ben benieuwd wat je met de theedoeken gaat doen.
    Groetjes en fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt want anders blijf je er maar tegen aan hikken. Ga jij maar lekker verder met je lappies en ideeën.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een verstandig besluit en wat ben ik nieuwsgierig naar je theedoekenproject!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het sowieso knap wat je met lapjes kan doen. Die rode quilt is prachtig. Soms moetje afscheid nemen van iets maar krijg je er iets anders voor terug. Ben benieuwd wat je van die rode witte lapjes gaat maken????

    Zonnig weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed zo Lupineke, meteen de handdoek in de ring en met je voeten op de grond. Appliceren vind je leuk of niet. Ik word er ook heel narrig van.
    Meteen met die andere verder, het ijzer smeden als het heet is, ofwel de top naaien als de lapjes roepen.
    Veel plezier met je project.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed gedan, als het niet lekker voelt moet je wat anders doen en dit is een heel leuke keuze! Veel plezier met je steekjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar deze Kaffe Fassett quilt is ontzettend leuk. Mijn buurvrouw maakte er ooit een. Misschien kun je het bloemenblok gebruiken op de achterkant...Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is. Je heb het geprobeerd (goed zo) en het ligt je niet... weer wat geleerd moet je maar denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik rol bijna om van verbazing als ik zie wat jullie allemaal maken en bloggen en moestuinen en Jam maken enz. enz. Als ik 6 potjes Jam gemaakt heb moet ik al stoppen van de pijn in mn rug....maar ga maar lekker door jullie ik geniet van je verhalen . groetjes LIES
    in Juli kom ik naar Goes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, ja, soms kan het zo lopen en wees blij dat je er nu achterkomt en niet eerst de helft met hangen en wurgen had gemaakt. Het moet wel leuk blijven. En volgens mij wordt dat wat het nu gaat worden heel leuk en jij hebt er lol in. Daar gaat het om! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je gevoel volgen is heel verstandig. Je moet doen wat je kunt en je mag blijven kijken naar en dromen over iets wat je graag zou willen..... maar wat toch niet helemaal je ding is.....
    Ben erg benieuwd naar de oude linnen theedoeken met monogram. Ik heb nu een linnen weefsel op het getouw staan en dat is heel apart om te doen. Niet iets voor beginners.....
    Je hebt heel wat prachtige lapjes verzameld en daar ga je lekker mee aan de slag.... laat maar zien wat je maken gaat..
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. nou kijk..jij helpt mij weer om ook een zet die richting in te geven..dank je wel!. Zo was ik begonnen aan een prachtig lang vest van een patroon van drops. zóóóó mooi!!! maar ik word toch zoveel blijer van wat kleinere werkjes of grote werken die uit kleine stukjes bestaan. Maar van die enorme lappen breien op nld 2.5....oefff...ik heb bijzondere waardering voor de mensen die dat doen. dus jouw besluit vind ik zo verstandig!! genieten van je hobby is toch het aller allerbelangrijkste!! en wat vind ik wat je nu aan het maken bent leuk zeg!!! oohh...dát zie ik nou ook wel zitten! liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een opluchting als je de knoop hebt doorgehakt om iets niet te doen en er daardoor plotseling ruimte is voor nieuwe ideeen! Good for you! Suc-6 met je nieuwe projecten. Groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vanmorgen al even op je blog geschreven, maar kwam er niet op.
    Je hebt heel mooie lapjes al verzameld, en het word zeker een mooi quilt.
    Apliqeren heb ik ook nog heel weinig gedaan, en droom ook van nog eens zo iets moois te maken.Dromen mogen er zijn.
    Een goede nieuwe week gewenst, en welterusten zo.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Lupineke , ik vind die eenvoudige mooier dan die met de bloemen , geeft veel meer rust en het geeft jou vreugde !!! dat is waar het omgaat toch .

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Inderdaad juist de bedoeling om blij van je lapjes en het quilten te worden ...
    dan maar af en toe de Floral op 't plaatje bewonderen ....;o)
    Veel quiltplezier hoor !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O heerlijk zo'n berg lappies.
    Nou ik denk dat je er wel weer iets prachtigs van maakt.
    Het quilten heb ik er eigenlijk helemaal aangegeven ,maar als ik het nu weer bij een ander zie, mmmm dan kriebelt er wel af en toe wat.
    Lappies genoeg ik heb een ware lappen tik, enuh... een woltik, nou ja wie heeft dat nou niet !
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh heerlijk dat je hebt besloten om de floral te laten voor wat 'ie is, nu kun je lekker verder met de dingen die je echt leuk vindt om te doen.
    Ik ben benieuwd! De rode quilt op het hek vind ik ook erg mooi!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  24. veel plezier met je nieuwe project, applikeren is ook mijn ding niet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De lapjes zijn sowieso mooi, dus dat komt helemaal goed. Het nieuwe begin ziet er al erg leuk uit.
    Ik ben ook heel benieuwd naar je theedoeken project.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lekker doen waar je zin in hebt! Je moet toch van niemand? Heerlijk freubelen wat je leuk vindt, heel veel plezier met je nieuwe project. En ik ben heel benieuwd wat je met het oude linnen gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo is dat, lekker doen waar je zin in hebt! Ik ben alweer benieuwd wat er met die theedoeken gaat gebeuren!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja soms moet je toegeven dat somige dingen te moeilijk of gewoon niet jouw ding zijn.Hi Hi!! Ik ben ooit aan het bekleden van een armfauteuil begonnen met ruitjes stof, hoe verzin je het!!!en hij werd mooi MAAAAR een werk!!! hij staat nu half afgemaakt op zolder, maar wie weet??? Misschien kan ik beter net als jij de knoop doorhakken en hem maar wegdoen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je volgende projecten.
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...