maandag 4 juni 2012

Villa Zeezicht!

Er is een roman over… over wonen aan zee. En dan bedoel ik niet wonen in een dorp of stad vlak aan zee, maar echt ‘aan zee’, dus met je bedje aan de golven en je ontbijtje in het zand…

Een jaar aan zee” heette het boek, en ik las het een aantal jaar geleden. En vond het een bijzonder intrigerend verhaal… Leefde mee de hoofdpersoon, die zich een jaar lang terugtrok in een verlaten strandhuis om zichzelf beter te leren kennen en haar leven op orde te brengen. Mijn eigen verlangen om een eens ‘echt’ aan zee te wonen vlamde daarmee op.. en bleef regelmatig de kop op steken. Oh, wat zou ik dat eens graag doen…

…wakker worden van de ruisende branding…
…genieten van de eindeloze golven…
…het constant wisselende licht
 …van de zeebries die de geur van zilt en zout tot in je poriën vult
…kijken naar boten die voorbij varen, op weg naar onbestemde einders…
…zwemmen wanneer je wil, één worden met de golven…
…meeleven met eb en vloed…
…het ultieme gevoel van vrijheid ervaren…!

En toen ineens, zomaar toevallig, kwam het vorig voorjaar op ons pad! Konden we een lang weekend écht aan zee wonen! In een ieniemieniehuisje met alles erop en eraan: bedden, keukentje, douche, en ga zo maar door. (Want die zijn er écht hoor, van die kleine strandhuisjes waar je kunt bivakkeren).

Het was een geweldige ervaring !! We bewogen mee met het tij… Met de dagjesmensen die op zondag het strand bevolkten… en de rust en stilte daarna…! De jongste die met haar hele klas kwam ‘spelen en genieten’ bij ons huisje, de strandwandelingen die we samen maakten.. Met het prille ochtendlicht en de late avondzon… Met felle zonneschijn en heftige onweersbuien…

En het was niet alleen heeeel intens, puur en heerlijk, maar ook ongelofelijk mooi om dit met elkaar te kunnen delen…!















Okee, het zijn misschien wat veel foto’s… maar als je ooit nog eens de kans krijgt… J …doen!!!

34 opmerkingen:

  1. Oh, ik wil ook!!!!!! Zo mooi...
    (Waar was het? Heb je een link?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal te gek! De huisjes doen me denken aan de strandhuisjes die mijn ouders vroeger huurden in Zoutelande. Maar die waren echt alleen maar om de strandstoelen in te zeteen en te zorgen dat je niet elke dag alle spullen mee naar huis hoefde te slepen.heb het idee dat iemand bedacht heeft om er "echte"huisjes van te maken. Het lijkt me fantastisch.Je laat ook weer hele mooie foto's zien.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik ruik de zee en hoor de golven rollen en de wind voel ik door m'n haren waaien,en dan die zoute smaak op je lippen!!!
    Prachtige foto's heb je gemaakt.Van mij had je er nog wel meer mogen plaatsen.
    Ja,als je in een plaats AAN de zee bent opgegroeid en broer en zusje wonen aan de andere kant van Ned. ook weer aan zee...
    Bedankt voor je verhaal.
    fijne avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vorig jaar waren we in Den Helder aan zee
    en daar stonden zulke strandhuisjes
    ik heb er verlekkerd naar gekeken
    o heerlijk!!
    thuis direkt opgezocht,
    maar helaas :( da kon bruun nie trek'n
    (nie te betaal'n veur gewone luu :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt hoor, ook hier zijn dit soort huisjes behoorlijk aan de prijs!! Wij hadden heel veel geluk: familie van mij bezit zo'n huisje en zij wilden ons deze bijzondere ervaring graag een keer gunnen ... tegen een familieprijsje ;)! Lief van ze he!!

      Verwijderen
  5. Wat een schitterende foto's!
    Groetjes van een echt bos-mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O... HEERLIJK ...
    Deze wens hebben wij ook wel ... mooi hoor ... de verschillende blauwe luchten , zon door de wolken , de zee die mee verkleurd ...

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt nooit genoet foto's van de zee plaatsen, blijft altijd mooi.
    Volgens mij weet ik welk boek je bedoelt, je weet ook dat ze er nog 2 na heeft geschreven. Ik lees ze ieder jaar wel omdat er zoveel "moois" staat tussen de regels door,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoezo veel foto's, ik kan ze uren bekijken en wegdromen. Het lijkt mij ook geweldig. Was je aan de Zeeuwse of Noord-Hollandse kust? Dat is in ieder geval een vakantie die je niet snel vergeet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze huisjes staan aan de rand van Vlissingen, richting Dishoek, vlak bij Kontiki (voor de ingewijden!).

      Verwijderen
  9. Wat een geweldige ervaring! Schitterende foto's, nu ik zal het meteen doen als ik de kans krijg, maar ben bang dat dat er niet inzit! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooh, wauw! Wat lijkt me dat ook super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. JEETJE...wat een mooie foto's...geloof graag dat je hebt genoten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend, mag ik het adres?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn veel particulieren die hun huisje verhuren als ze er zelf niet verblijven, altijd de moeite waard om eens rond te snuffelen op internet... Verder zijn er slaaphuisjes (zoals ze genoemd worden) bij Domburg en bij Vrouwenpolder, die worden verhuurd door bedrijven, o.a. www.slapenopstrand.nl of www.breezandbeachhouses.nl. Schrik niet van de prijzen..!!

      Verwijderen
  13. dat is een van de dingen die ik ook graag eens zou doen. en nu ik die foto's zie nog extra graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van het strand kan je nooit te veel foto's zien ik vind ze prachtig. Dit wil ik ook nog steeds eens gaan doen lijkt me heerlijk maar mijn ervaring was toen dat het nogal aan de prijs was. Ik heb er natuurlijk wel eens voor gekeken maar nu alweer een hele poos niet je heb weer wat bij me los gemaakt echt foto's met een heel groot WHAUW gehalte super. Waar zat je aan het strand? Onze kids zijn ook gek op het strand maar zijn nu alweer wat ouder ik weet niet of ze het nu nog leuk vinden maar als papa en mama sponseren willen ze anders lang mee hoor. Maar je hoor mij niet klagen vind het nog steeds heel fijn als ze mee gaan hoor super gezellie met z'n allen. Jeetje ik dwaal af ik heb wat posten van je gemist maar alles nu ff bekeken ik ben ook gek op rabarber maar bij ons staat er nog niet zoveel, maar ga er ook dit jaar zeker weer jam van maken heb je dat wel een geprobeerd? Heerlijk met stukjes gedroogde abrikoos als je nog rabarber heb zeker het proberen waard.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kan haast niet anders of dat is Dishoek,,,de schepen varen bijna tot op het strand. Prachtig !! L.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, wat heerlijk! Waar staan die huisjes? Het is, aan het strand te zien, bij jullie op Walcheren?
    Gr. Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is echt fantastisch,maar je fotoseries ook prachtig dat het gevoel er af knalt echt geweldiger marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zucht.....wij (d.w.z. mijn oma) hadden vroeger zelf zo'n huisje op dishoek dat mijn opa nog heeft gebouwd in de sixties. Ik ging vroeger nooit naar het buitenland op vakantie, wij gingen naar het strandhuisje. Zulke mooie tijden. In je pyama de lichtjes van de boten voorbij zien gaan en paarden door de branding zien galloperen. Helaas heeft oma het huisje alweer een jaar of 20 geleden voor een appel en een ei van de hand gedaan. Eeuwig zonde....Ik kan me je gevoel dus helemaal voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Karin, ik voel met je mee... jammer dat het de familie is uitgegaan! Veel van deze huisjes blijven binnen familie's, als je er nu eentje zou willen aanschaffen ben je al snel meer dan een ton kwijt!!! Al is jullie plekje aan den overkant natuurlijk ook heerlijk he :)!

      Verwijderen
  19. Lupineke .... Lupineke ..... voila zie .... het huisje aan zee is al gereserveerd , pas voor binnen enkele maanden , kijk er al naar uit .Jouw blog was de zet en de info die we nog nodig hadden om het eindelijk te doen . Ik dank je nu al .Geniet van het leven ..... het duurd maar even ( in de eeuwigheid gezien hé ) liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat super!!! Gaaf Maria, ik ben benieuwd waar jullie heen gaan!! Geniet maar vast van de voorpret!!

      Verwijderen
  20. Mijn ouders hadden vroeger een daghuisje op het strand vlak bij Kontiki, waar ik wel eens met vriendinnen kampeerde! De herinneringen komen weer helemaal terug, zeker na het afgelopen weekend in Zeeland! Door jouw prachtige foto's gaat het nagenieten nog even door! Groetjes, Sonja (leuke ontmoeting hè!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. prachtige foto's...wauw!!! ik ben dol op die mooie wisselende luchten.heb ook even op de link gekeken, lijkt mij heerlijk maar idd...wat een prijzen! wat fijn dat jullie die kans hadden! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk wakker worden aan zee, niks moet, je hoort de golven..........
    oef, lijkt me heerlijk,
    prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig die luchten, heel mooi.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Krijg er helemaal kippenvel van, een goed soort dan...
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. FANTASTISCH! Helemaal niet erg zoveel prachtige foto's!! Lijkt me idd op en top genieten in zo'n huisje met zo'n uitzicht, zucht! Fijn dat je ons laat meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat zou ik dát graag een keer meemaken..........! Volgens mij zou ik voor jaren bijgetankt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Veel foto's? Niks hoor, heerlijk om naar te kijken, kom ik al een beetje van tot rust.. Wat lijkt me dat heerlijk!
    Is het boek dat je noemde geschreven door Joan Anderson? Of bedoel je een ander boek?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...