zondag 16 september 2012

Goodday and… goodbye!

Niet te geloven, dat ik eergisteren nog in Cornwall was..! Op bezoek bij mijn nichtje en haar gezin, iets, wat er tot nu toe nog nooit van gekomen was. ’t Is dan ook nog al een behoorlijke afstand om even 'a cup of tea' te gaan drinken ;)!
Maar nu ineens kwam de kans om met mijn oom en tante mee te reizen, die besloten hadden om er onverwacht ‘even’ heen te gaan…

Nichtje woont in een schattig charmant dorpje in een valleitje aan een kleine rivier. Het stereotype Engeland, oh sorry Cornwall, wat ik alleen kende van Midsomer Murders, bestaat hier echt!! Zo ontzettend leuk om te ontdekken dat het land werkelijk zo is, als in films te zien is..


Het was jammer, dat de pond zo ongunstig staat voor ons Hollanders.. want in de leuke kleine dorpswinkeltjes kwamen we ogen en ponden te kort J! In allerlei kleine pandjes die volgepropt stonden met brocante en antiek was het echt smullen. Niet te betalen, maar de foto’s en herinneringen bieden weer leuke interieur ideeën voor thuis! 


Een van de hoogtepunten van ons bezoek aan Cornwall was toch wel een prachtige wandeling door het glooiende landschap, waarbij we enigszins de weg kwijt raakten “Are you lost?”, vroeg de boer, die op zijn ‘quad-met-aanhangertje-met-hond-erin’ over het land kwam scheuren omdat hij wel eens wilde weten wat die mensen daar op zijn land liepen te doen..! Dat dus in plaats van: “Wat doen jullie op mijn land!” J


Maar ook het bezoek aan een oude kasteelruïne Restormel Castle, dat we tijdens onze wandeling tegen kwamen, was geweldig mooi… 


En wat te denken van een echt oud Engels landhuis, Lanhydrock, dat we bezochten…


Compleet met origineel interieur! Hier keken we urenlang onze ogen uit!!



Maar eigenlijk vonden wij de keukens (jawel, er waren er ongeveer 7!!) het leukst J!




En als afsluiting hielden we ook een stop bij het enige, echte en originele Jamaica Inn van Daphne du Maurier!
Jawel, en dat allemaal in drie dagen J!


Tel daarbij op het gezellige bezoek aan Nichtje, haar hubby and kids, die ons gastvrij onthaalden, en je snapt wel hoe moe, maar voldaan wij weer huiswaarts keerden..!

Cornwall is een land, waar ik zeker nog eens terug wil keren! Opvallend waren niet alleen de vele natuurstenen huizen, muren, trappen en omheiningen, die het gebied zo rustiek maken, maar ook de vriendelijkheid van de mensen maakte indruk. 



Zo kwamen we buiten het dorp onverwacht een bowlingbaan tegen. Niet bowlen, zoals wij dat kennen, maar het echte (snobistische, zoals de Jongste verwoordde) Engelse bowling waarbij met afgeplatte ballen gerold wordt. Het lijkt nog het meeste op jeux de boules..


Men kwam meteen een praatje met ons maken, het spel werd uitgelegd en daarna werd ons een heel fijne dag gewenst.. very nice indeed!


Met deze laatste fotocollage neem ik voorlopig even afscheid van Blogland. De werkzaamheden in huis beginnen nu echt serieus aanvang te nemen.. En omdat ik alles nog steeds heel rustig aan moet doen, ga ik me voorlopig hierop concentreren!

Bye bye… see you later!!


48 opmerkingen:

  1. Prachtig ...:o)))
    Veel succes met alle werkzaamheden,
    en hiou het rustig ;o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, Cornwall is zooo mooi! Mooie blog, heerlijk om alle foto's te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lupineke wij hebben op de zelfde tijd in Engeland gezeten.Ik in Cambridge en Ipswich en Colchester. Hintlesham Hall Hotel voor
    High Tea. Heerlijke reis gehad en nu met slaap ogen zit ik dit bij jou te schrijven.


    Geniet van je rust en tijd voor andere dingen. Liefs José

    Ik kom nog met foto's morgen nu te moe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwww prachtige plaatjes, vermoeiend maar wel de moeite waard, zo mooi!!ik krijg er gelijk zin in. Engeland mijn faforite land. Maar hier ben ik nog niet geweest, ik heb een vriendin in West Yorkshire wonen dat is ook zo prachtig. En we zijn met onze boot wel eens langs de Oostkust van Engeland geweest. Wat een mooie dingen heb je allemaal gezien, ene HIGH TEA '''JAMMIE''
    Neem de tijd voor andere dingen.
    Fijne zondag liefs Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke foto's van een heel geslaagd bezoek, heb weer zitten genieten! Wens je sterkte met je huis en de verbouwing, maar natuurlijk ook met je herstel! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, ben dol op dit Engeland.Ik ben er 1 keertje geweest en wil er dolgraag nog eens heen.Vind je foto's prachtig, succes met de verbouwing en met je herstel,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk onverwacht uitstapje naar het mooie Engeland! Dank voor je mooie foto's en heel veel succes met alle werkzaamheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very English!
    Ja, zo ziet het er daar uit en zo zijn de mensen die daar wonen. Je hebt in die korte tijd wel heel veel gedaan.
    Heel verstandig dat je Blog pauze houdt. Het ga je goed en ik merk wel wanneer je er weer aan toe bent. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geweldig zo n onverwachts reisje en al die leuke dingen sterkte met de drukte tot gauw gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooooh, zwijmel, zwijmel.....
    Ik zei nog: Ga je naar de Jamaica Inn!! Wat een geweldige foto's wat zullen die drie dagen mooi zijn geweest, een butenkansje :-)
    Ik hoor er nog wel van! Succes met je vele werkzaamheden, pas je goed op jezelf?
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is Engeland toch prachtig; zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke dagen heb je gehad we genieten van je foto's.
    Wat moest ik lachen om dat melkkannetje met gehaakt kleedje er over en kraaltjes om het te verzwaren.
    We kwamen vroeger bij een naaistertje die wel eens wat werk uit mn moeders handen nam en die had altijd een theeblad op tafel met kopjes en suikerpot en ook zo'n kannetje met toedek.
    Wij vroegen verbaasd waar dat voor was... ja anders kwamen er vliegen in de melk, en,... kinderen hang niet zo met je adempje over de melk want dan wordt het ZUUR.
    Heden tendage is het hier in huis nog een "gevleugeld woord"" !! groetjes L>H>

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een feest weer je blog te lezen, mooi de foto's. Eens was ik in Wales , en uit de boeken ken ik Cornwal een beetje.
    Doe rustig aan, en ik hop spoedig tot ziens in Blogland.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb ik zitten genieten van je foto's geen wonder dat ze daar van die mooie series maken of de tijd daar stil staat. Rustig aan met je werkzaamheden morgen komt er weer een dag.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's, en wat goed dat jet het zo fijn hebt gehad. Veel gedaan, zeg. Veel succes met de werkzaamheden, groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, daar wil ik heen! Succes met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank voor je geweldige foto's en verslag!
    Tot ziens maar dan,
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Ik was er zo'n 16 jaar geleden, en krijg zin om er ook weer heen te gaan! Succes met de werkzaamheden!
    Groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi verslag van geslaagde dagen voor jullie.
    Succes met klussen!!!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi verslag over Cornwel, ben er zelf 22 jaar geleden geweest, krijg echt weer zin om daar weer naar toe te gaan.
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je een heerlijke tijd gehad in Cornwall. Prachtige foto's!
    Tot gauw.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je veel gezien in 3 dagen! Prachtig daar en wat een mooie foto's.
    Sterkte met het huishouden, groot gelijk dat je even rustig aan doet met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het lijkt wel een sprookje: zo mooi! En je hebt er prachtige foto's van gemaakt, maar dat is jou wel toevertrouwd...;)
    Veel sterkte, maar ook plezier met het opknappen van het huis, liefs, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zo doe je nou inspiratie op, wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo'n kans moet je natuurlijk niet voorbij laten gaan. Heerlijk verslag van die drie dagen. Geniet er nog even van na en succes met de vloer.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je me even heerlijk meegenomen uit mijn echte leven. Ook ik zit in een verbouwing/opknapbeurt en ben behang aan het verwijderen....na een paar uur even afleiding nodig en dan zie ik al het moois bij jou....wat leuk dat je een onverwacht uitstapje had.Jammer dat we je een poos moeten missen maar het echte leven is belangrijker dan iets van social media.Sterkte,ontspan en geniet !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik stuur deze log door naar een internetvriendin die net terug is van een vakantie in Cornwall en Devon. Kan zij bij haar eigen 1500 foto's nóg meer nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik krijg gewoon zin om ook naar Cornwall te gaan. Prachtig die foto's. Ik kan me wel voorstellen dat je na 3 dagen bek af bent van al die indrukken en dat reizen. En dan nu ook nog thuis aand e slag..... doe maar Hennig an, zeggen ze hier in Twente, wat zoiets betekend als rustig aan doen.

    Tot gauw, groetjes dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zaterdag terug gekomen van een kalligrafiereis in westIerland.
    En dan nu deze foto's van Cornwall! Schitterend!
    Was gisteravond al in engelse sferen door een nieuwe 1 1/2 uur durende aflevering van Downton Abbey.
    Geniet nog maar lekker na en succes met de verbouwing.Maar pas wel op,dat je niet teveel doet!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik krijg accuut heimwee naar Engeland. Jaren geleden waren we er veel. Ik ben dol op het soort dorpjes dat je beschrijft en die zijn er veel, in alle delen van Engeland. We hebben er zo veel bezocht en altijd was het er zo leuk als jij hebt meegemaakt.
    Tijd om weer eens plannen te maken!
    Succes met de werkzaamheden en tot blogs!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zucht... o ik ben helemaal gek op alles wat Engels is... niet zo gek met ouders die er een tijd woonden... als het niet zo'n rare klassemaatschappij was zou ik er graag gaan wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat is het betere werk Stefanie. Leuk om op terug te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige foto's laat je ons zien van een heerlijk uitje.Heel veel succes met alle werkzaamheden en zorg goed voor jezelf door bv de nodige rust te nemen.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige collages! De nostalgie druipt eraf. Volgend jaar gaan wij ook weer naar Engeland. Al die lieve mensen ontmoeten. Want de engelsen zijn inderdaad heel speciaal. Veel succes met de werkzaamheden. Ik ga je missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauwie wat een prachtige foto's ik droom er helemaal bij weg!! Ever so lovely! ;-)
    Wat heb je veel moois gezien en gedaan joh! Genieten!!
    Succes in huis, doe maar lekker rustig aan!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  36. De kerstmarkt van de zweedse kerk begint op vrijdag 16 november om 11.00 uur. Ook op zaterdag en zondag is hij open vanaf 11.00.
    Van harte welkom.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  37. I loved looking at your photos, especially the inside of the manor house. A time gone by now. Thanks for sharing your wonderful trip. xo Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat heb je een heerlijke 3 dagen Cornwall gehad, wat is het daar prachtig!! Ik wil ook!! Bedankt dat je ons hebt mee laten genieten van al dat moois. Succes met je werkzaamheden en hopelijk gaat het met je arm binnenkort weer beter. Tot blogs! Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wat een prachtige impressie van Cornwall laat je zien!
    Succes met de dingen die je onderneemt!
    groetjes, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Thank you for sharing so many beautiful photos, a feast for my eyes! I'll go back and look somemore. Ick Kijken. xo Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hey Lupinneke.

    Ik ben je nog nie vergeten hoor!!! Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat de rust je goed doet en dat de beslommeringen in huis een beetje op z'n einde lopen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mis je blog meer dan ik had verwacht.... Stuur je hierbij energie en wens je veel sterkte toe met al je drukke werkzaamheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Echt zo jammer dat je bent gestopt. hoop dat je weer energie en tijd krijgt om ons te inspireren. Mis het blogje van je! Heb genoten van je mooie fotocollage.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. prachtige blog en ik hoop dat jullie inmiddels een flink eind opgeschoten zijn in huis. Ik vraag me nog steeds af hoe je die fotocollages maakt?? Mocht je hier of daar tijd vinden voor uileg dan zou ik daar erg blij mee zijn, groet Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lupineke wat een prachtige foto collages en ik zou net als Ellabella graag weten hoe je dat zo mooi op het Blog zet. Ik ben gek op bomen en dat schattige kleedje op de theepot... ik heb genoten van je foto's en kijk even verder op je Blog, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heel verstanddig om in deze drukke tijd die voor jullie is aangebroken even een blogpauze te nemen en er is meer dan genoeg moois te zien en te herlezen op je blog.
    Fantastisch verslag van jullie reis naar Cornwall, zó leuk om te lezen dat het echt is zoals we op tv zien of in boeken lezen, ik ben een fervente BBC-kijker en hield me dan altijd voor dat het in werkelijkheid misschien wel heel anders zou zijn, nee dus!
    Heel goed om te weten.
    Ik heb ook genoten van jullie verfactiviteiten met de wedeplant, prachtig die kleuren, echt prachtig!
    Heel veel sterkte met alle drukte en tot later weer van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Beautiful photos of your trip to Cornwall. Your blog is fantastic, I love all your posts.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...