vrijdag 14 december 2012

Anúna… live!


‘Win een gratis kaartje voor het kerstconcert van Anúna’, kopte onze plaatselijke krant ‘de Faam’ een paar weken geleden.
Wie Anúna was, wist ik niet, maar als amateur zangeresje in een gezelligheidskoor trok het me meteen aan.
En..  laat ik nou toch een vrijkaartje winnen J


Dus toog Lupineke gisteravond naar De Sint Jacobskerk in Vlissingen, die het sfeervolle decor vormde van een kerstconcert dat ik niet snel zal vergeten! Want… het was buitengewoon geweldig!!


In een afgeladen kerk brachten de twaalf zangers en zangeressen van het beroemde Ierse koor Anúna onder leiding van componist, arrangeur en tenor Michael McGlynn een werkelijk adembenemend concert.

Maar.. wie of wat is nou Anúna?
Anúna is een Iers koor wat voortgekomen is vanuit Riverdance. Al vijfentwintig jaar lang brengen zij gevarieerde optredens die bestaan uit oeroude Ierse gezangen, vrolijke middeleeuwse liedjes, verstilde spirituele chants en moderne composities. En dit alles gezongen door stemmen als klokjes!


Ik heb werkelijk ademloos geluisterd naar de prachtige kerstliederen die zij ten gehore brachten.. de middeleeuwse hymnen.. de vrolijke balladen… zo mooi en natuurlijk gezongen dat je er kippevel van kreeg!

Vandaag maar eens lekker nagenieten van alle mooie muziek! Gelukkig verkochten ze ook c.d.’s ;) 


Wil je een stukje meegenieten?

Hier het mooie ‘Noel Nouvelet’.



14 opmerkingen:

  1. práchtig klinkt het!! wat een feest om dan zo'n kaartje te winnen...dat is nog eens leuk! Lekker maar nagenieten vandaag! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg, ik krijg er kippevel van, daar heb je van genoten, dat kan niet anders,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als de video af is klinkt het nog even door, prachtig! Wat bofte jij met het kaartje, mooi om dit te beleven. Geniet nog na met de klanken van Anúna. Fijn weekend, lieve groet

    ps, het sneeuwt hier nu ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lupineke, wat mooi op het video beeld al .
    Wat zal jij genoten hebben.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige stemmen. Die prijs was aan jou wel besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je een kaartje hebt gewonnen. Het klinkt erg mooi, dus ik kan me voorstellen dat je een geweldige avond hebt gehad.

    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me voorstellen dat je een geweldige avond hebt gehad! leuk voor je, om het eens in het echt te zien en horen. Ik kende de groep niet maar genoot al van het filmpje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi zeg heerlijk zo in deze dagen een goed stukje kerstmuziek.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf en wat een geweldig concert heb je bij mogen wonen, ik heb geloof ik een nummer van hen op een verzamel cd met Ierse muziek. Nu geniet maar lekker na, hier staat Johannes te blèren, DP heeft de tv hard gezet! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bofkont ben je! Ze zingen inderdaad prachtig, ik kende ze ook van Riverdance. Leuk dat je het nog eens kunt naluisteren op de cd.
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je deze muziek in een kerk hoort en dan met kaarslicht,ja dan kan ik me voorstellen dat je daar met kippevel zit te genieten.
    Had hen een keer op youtube gehoord en wil er ook een cd van.Tot nu toe niet gevonden,ook niet in Ierland afgelopen september.De aanhouder wint.
    Geniet van je cd en een goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow! Dat je een kaartje gewonnen hebt! Ik zag de aankondiging ook staan en het leek me zo mooi, maar even niet voor mijn budget :-)
    Het klinkt zo mooi, met je CD kun je nog lekker even na-genieten!
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had precies hetzelfde, vandaar dat ik meedeed aan die actie ;)!

      Verwijderen
  13. Mooi zijn ze bij koffietijd geweest ook met zo het kaarsje vast houden. Mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...