zaterdag 16 maart 2013

Goof in ‘de Groe’!

Eigenzinnigheid kan ik zeer bewonderen. 
Eigen visie, eigen werkwijze, vooral niet braaf en volgzaam doen ‘zoals het hoort’ ;) 
Want… wat hoort?
Uiteraard is ook enige koppigheid en eigenzinnigheid Lupineke niet vreemd, ha ha!


Misschien dat ik daarom zo ontzettend genoten heb van de ontmoeting met Supergoof, 
alias Ingrid van der Harst, in Groede!!


Het was een winderige middag waarop Supergoof naar het Zeeuws-Vlaamse land kwam 
op uitnodiging van Quiltwinkel ‘de Parel’. 


Twee keer zat het zaaltje van de Ouderensoos van Groede bomvol quiltende dames 
(sorry, heren heb ik niet gezien) die naar Ingrids vertel- en kijkshow gekomen waren. 
En, aan de accenten te horen, uit zowel de Vlaamse, Overkantse als ‘de rest van Nederlandse’ gebieden.


Na deze bijzondere en inspirerende middag kost het me wel enigszins moeite om ‘Supergoof’ te blijven zeggen. Want juist door de persoonlijke verhalen en anekdotes, die Goof tijdens het laten zien van al haar prachtige en doorleefde quilts vertelt, laat zij je ook kennismaken met de vrouw achter al dat moois.. en heb je hierdoor juist het gevoel dat je de persoon ‘Ingrid’ zo veel beter leert kennen…


En wat ís zij een warme, hartelijke en lieve vrouw! 
Niet alleen quiltster… maar vooral moeder, partner, dochter en schoondochter.. 
en kraamverpleegster-in-ruste! 
Elke quilt die ze laat zien vertelt een stukje van haar leven. 


Elke quilt is een link naar hen, die zij lief heeft of heeft gehad.
Ook Brechje, haar supergrote hond, komt in de verhalen nog even langs. Brechje, die regelmatig dienst mag doen als model ;) en die met enige regelmaat een eigen logje heeft op haar weblog (klik)!


Lupineke kwam van deze middag thuis met maar liefst 125 foto’s… !! 
Belachelijk veel natuurlijk, maar er was zó ontzettend veel moois te zien.. en te voelen!
Wat natuurlijk állemaal vastgelegd moest worden.. vond ik.. J


Waar ik ook zo blij van werd is niet alleen Ingrids eigen visie, werkwijze en eigenzinnigheid op quiltgebied. 


Maar ook haar voorliefde voor oude patronen, haar originele manier van werken, de oprechte liefde voor mooie en pure stoffen én..  het feit dat haar quilts gewoon gebruikt worden waar ze ooit voor bedoeld zijn: om de mensen waar je van houd een warm en liefdevol thuis te geven..!!


Ondanks het feit dat Supergoof af en toe haast niet boven het gekakel van ál die in vervoering gebrachte dames uit kon komen, was het een héérlijke en inspirerende middag. 


Niet in de laatste plaats door het warme welkom van Rita van ‘de Parel’ en haar gezellige team. Zij lieten ons zelfs niet eens haar huis gaan zonder een schattig cadeautje, om thuis mee aan de slag te gaan.. lief!!


Lieve Ingrid, dank je wel voor deze bijzondere en warme kennismaking met jou en je prachtige quilts! 
Ik heb genóten!


(Eén ding is jammer... dat ik niet al mijn foto's in dit logje kan proppen ;))

42 opmerkingen:

  1. jij hebt duidelijk een memorabele middag gehad, het is terug te zien en te lezen in je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha..gelukkig heb je er wel heel wat geplaatst want idd..ik raak niet uitgekeken! Ik heb een paar quilts in het 'echt' gezien maar nog niet met al die mooie verhalen erbij. Dat was een heerlijk dag voor jou en zoveel andere dames en je foto's zijn prachtig gelukt..zij maakt echt geweldig mooie quilts! Dank je voor het meegenieten! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn toch heel wat foto's Leuk om te zien.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo heb ik het ook beleefd in Oldenzaal in augustus!
    Lekker zo een middagje genieten!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bofkont, fijn dat je zo genoten hebt. Ik heb de quilts nog nooit in ht echt mogen zien, wel geniet ik al heel lang van haar blog. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op haar blog merk je al dat het een bijzondere vrouw is maar door jouw verhaal wordt ze echt SUPER GOOF !!! Fijn dat je zo genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja haar quilts hebben een héél hoog whaaa en wil ik ook gehalte!!..;0)
    Je hebt mooie foto's gemaakt..
    Fijne Zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk je fotos kan me voorstellen dat je er tig hebt gemaakt. En ach wat maakt het uit leve de voortgang met digitale fotografie, je knipt maar raak, niks geen rolletjes. En wij genieten van een afstandje weer kplekker met je mee! Liefs carina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel, nu is het wat minder erg dat het me niet lukt om een "show"van Supergoof mee te maken. Wat een prachtige foto's! Fijne dag .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto´s!!! Ik zit te genieten hier,...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's en je kunt toch morgen of overmorgen ons nog meer foto's laten zien. Vindt niemand erg hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's en er staan er toch al veel, ik geniet er van en je kan er natuurlijk altijd een vervolgverhaal van maken, kunnen we nog meer genieten. Heerlijk zo'n dag, ik hoop er ook nog eens eentje mee te maken. Geniet jij nog maar lekker na.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je hebt er een mooi overzicht van gemaakt. Fijn dat je ook zo genoten hebt van de show. Dat blijft je nog lang bij (weet ik uit ervaring)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Lupineke; Bedankt voor je mooie foto's van GOOF! Ik bewonder haar quilts ook heel erg en lees graag haar blog.
    Nu ik hier ben, volg ik jouw blog voortaan ook, ziet er sfeervol uit !Volgens mij houden we veel van dezelfde dingen!
    Groetjes Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende quilts laat je hier zien. Vol bewondering heb ik zitten kijken. Wat een immens werk is dat geweest. En dat houdt mij af van het quilten. Ik ben te ongeduldig om met de hand te naaien ;), daardoor wel meer respect voor de quilters!
    Lieve groet, nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieverd wat laat je toch weer prachtige foto's zien. Het zijn er toch al veel hoor wat voorbij komt. Ja Ingrid maakt mooie quilts en zo snel zijn ze af bij haar.En geweldige stofjes en kleuren bij elkaar. Ze is een enig mens.

    En Groede ken ik goed, veel geweest toen ik mijn man leerde kennen. Vrienden hadden daar vlakbij een huisje zo leuk. En de quiltwinkel geweldig toch om daar te zitten.

    Roept bij mij herinneringen op.

    Bedankt voor je gezellige uitbundig leuk verhaal. Is te zien en te lezen dat jij genoten heb.

    Ik heb mee genoten Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heel bijzondere middag! Zoveel moois!
    Ik ziet hier heerlijk mee te genieten; dank je!!
    Lieve groet, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie quilts!! Geen wonder dat je zo genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hej Lupineke, wat een heerlijk verhaal, alsof ik er even bij was. Daar kun je toch niet genoeg van krijgen. Wat zal de middag om zijn gevlogen. Ik merk dat ik hier zit te kijken met een brede glimlach.Leuke foto van Ingrid ook. Fijne zondag en geniet nog even na van al dit moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt, ik geniet er zo van! Zo'n middag met Ingrid is een feest vol inspiratie!!
    Bedankt voor het delen van al dit moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een heel leuk verslag met mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Van mij had je ze alle 125 mogen laten zien....;o)
    Je hebt duidelijk een heerlijke middag gehad, en dank je wel dat je ons even laat meekijken! Vooral hier in Wales voel ik me soms zo ver van alles, dus ik heb genoten van je verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De quilts van Ingrid zijn natuurlijk heel bekend, maar complimenten voor je foto's en de rangschikking ervan. Daardoor kun je heel goed zien wat een mooie quilts het zijn.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige foto's van heerlijk quilts, die Ingrid zit er inspirerend uit!
    Fijne zondagavond.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een jaar geleden heb ik haar op de regiodag van het Quiltersgilde 'beleeft'-geweldig en ik ben er weer helemaal in met al deze mooie foto's-graag nog meer!
    Dankjewel voor dit heerlijke verslag van een geweldige dag.
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtig verhaal en mooie foto's! Genieten, dankjewel!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik weet weinig van quilten af, maar als ik dit zo zie, ... ik ben enthousiast! Vooral die met die kipjes en die harten vind ik zo mooi! En wat een werk...
    Kan me voorstellen dat je hebt genoten!

    Een hele fijne week.

    Lieve groet,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je hebt prachtige foto's gemaakt!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lief Mens,
    wat ontzettend leuk en lief geschreven!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb ik genoten van dit logje. Prachtig verwoord en net zo goed inspirerend met prachtige foto's.
    Je heb zo mooi de sfeer weergegeven, dat ik tijdens het lezen even in een andere wereld was.
    Dank je wel Lupineke .
    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige fotocollages heb je gemaakt! En je verwoordt deze geweldige middag precies zoals het was. Door jouw log kunnen we nog wat meer nagenieten!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Vorig jaar mei was Ingrid bij ons in Naaldwijk. Ik wist na het zien van jouw foto's weer precies hoe gezellig het was en hoe ik genoten heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat heerlijk he, zo'n trunkshow van Ingrid! Ik was al een keer zo gelukkig erbij te zijn en ....over een maand weer........;)
    je barst nu waarschijnlijk uit je voegen van de inspiratie??!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Super al die foto's. Ik heb er ook een paar in het echt gezien. Helaas moest ik vorig jaar door verdrietige omstandigheden de trunkshow hier in de buurt afzeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik ben het helemaal met je eens. Prachtige quilts van een prachtige vrouw. Ik heb het voorrecht gehad om met haar kennis te maken tijdens het laatste Dorry weekend en was ook zeer onder de indruk van haar en haar werk. Schitterende foto's laat je zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik zie hoofdzakelijk roze.....zeer eigenzinnig :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik was er ook ('s ochtends) en vond het net als jij geweldig. Jouw foto's zijn alleen een stuk mooier dan de mijne en ik ben op een gegeven moment gestopt. Dus gewoon hardstikke fijn dat iemand anders zulke mooie foto's maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan :)! Leuk dat jij er ook was!!

      Verwijderen
  38. Wat een prachtverslag! Dankjewel!
    Nu kijk ik nog meer uit naar het bezoek van Goof aan onze quiltgroep de Lekprikkers in april..

    BeantwoordenVerwijderen
  39. je hebt er een mooi verslag van gemaakt met mooie foto's.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...